SEO analizė: komponentai
SEO analizė – tai išsamus jūsų interneto svetainės tyrimas, kurio metu vertinamas jos matomumas paieškos sistemose, tokiose kaip Google, Bing ir kt. Šis procesas padeda nustatyti, kaip jūsų svetainė optimizuota pagal paieškos sistemų reikalavimus ir kaip ji lyginasi su konkurentais.
Kokybiniai SEO analizės parametrai
Pirmiausia vertinami svetainės kokybiniai parametrai, kurie padeda pamatuoti – koks yra internetinės svetainės informatyvumo lygis, koks autoritetas. Taip pat žiūrima, ar internetinis puslapis greitai užsikrauna, ar yra responsive dizainas bei kiti aspektai.
- Svetainės greitis.
- Mobilumo pritaikymas.
- Vidinės ir išorinės nuorodos.
- Meta duomenys (title, description).
- XML sitemap.
- Robots.txt.
Meta aprašymai svetainėje
Žinoma, vertinama, ar visi meta aprašymai yra tinkamai sutvarkyti, ar naudojami tekstai atitinka simbolių skaičių, ar jie kurti ne tik robotams, tačiau taip pat ir skaitytojams. Suprantama, kad metų eigoje aprašymai gali „pareikalauti“ korekcijos, tad jie turi būti perdaromi reguliariai.
Svetainės turinio analizė
Viena dažniausiai daromų puslapio klaidų yra netinkama turinio analizė. Ji turi būti sukurta taip, kad puikiai tiktų tiek Google robotams, tiek skaitytojams. Rūpintis reikia tekstais, vizualika ir t.t.
- Svetainės struktūra.
- Navigacija.
- Įkrovimo laikas.
- Ir t.t.
Raktažodžių analizė
Žinoma, SEO analizės metu taip pat atliekamas detalus raktinių žodžių tyrimas. Vertinama, ar naudojami tokie žodžiai, tokie junginiai, kurie geriausiai tinka konkrečiame puslapyje. Taip pat žiūrima, ar tinkami raktiniai žodžiai naudojami turinio pildyme, meta aprašymuose ir t.t.
- Raktiniai žodžiai.
- Antraščių struktūra.
- Turinio kokybė ir unikalumas.
Konkurentų analizė
SEO analizė taip pat yra neatsiejama ir nuo konkurentų vertinimo, kadangi verslo tikslas ir yra būti geresniais nei konkurentai. Žinoma, atliekant konkurentų analizę jie taip detaliai nevertinami kaip kliento puslapis, tačiau bendrąja prasme analizuojamos konkurentų stipriosios pusės ir ieškoma būdų – kaip jas pagerinti bei pritaikyti Jūsų svetainei.
- Ką daro jūsų konkurentai?
- Kokias strategijas jie naudoja?
Ieškoma klaidų svetainėje
Analizės metu taip pat ieškoma klaidų, kurios gali trukdyti sistemingam puslapio veikimui. Tai gali būti netiksliai pateiktos nuorodos, nereikalingos atgalinės nuorodos, kurios jau nebeveikia ir t.t.
Socialinių tinklų vertinimas
Taip pat atliekamas ir socialinių tinklų vertinimas, stebima – kokie tinklai naudojami, koks turinys juose yra pateikiamas ir pan.