SeoPartneriai.lt

Techninis SEO: 9 žingsniai, kurie padės pakelti Jūsų puslapio poziciją Google

SEO apima labai daug skirtingų komponentų, tad reikia nemažai žinių, kurios padeda suprasti kas ir kaip. Jeigu mintis apie techninę SEO pusę atrodo labai neaiški – šis straipsnis, tikimės, bus puikus pagalbininkas.

Aptarsime techninę SEO svarbą ir nurodysime 9 žingsnius, kurie padės tinkamai optimizuoti internetinę svetainę.

Techninis SEO yra skirtas padėti Jūsų internetinei svetainei pasiekti kur kas aukštesnes pozicijas Google paieškos sistemoje. Tai yra optimizavimas, kurio metu internetinė svetainė sutvarkoma ir paieškos robotams, ir naršytojams. Padėdami paieškos sistemai greičiau indeksuoti Jūsų svetainę – didinate galimybę sulaukti daugiau naršytojų.

1. Kodėl techninis SEO yra svarbus?

Norint būti aukštoje Google paieškos pozicijoje – tinkamai atlikta techninė SEO dalis – būtina. Net ir tokiu atveju, kai Jūsų internetinė svetainė atrodo estetiškai patraukliai, jeigu joje yra daug naudingo turinio – nepavyks pasiekti aukštos pozicijos paieškos sistemoje, jeigu techninis SEO nebus atliktas tinkamai. Kodėl taip yra? Paieškos sistemos remiasi būtent technine SEO dalimi, kad suprastų – koks yra Jūsų puslapis, kam jis skirtas ir pagal  kokius raktinius žodžius turėtų būti randamas. Lygiai taip, kaip puslapis turi būti patrauklus naršytojams – jis taip pat turi būti lengvai suprantamas ir paieškos sistemoms.

 

Tinkamai atlikta techninė SEO dalis padeda Google:

  1. Rasti Jūsų svetainę;
  2. Nuskaityti joje esančią informaciją;
  3. Tinkamai atvaizduoti paieškoje;
  4. Indeksuoti paieškos sistemoje.

Indeksavimas – svarbus, tačiau tai tik vienas komponentas iš daugelio, kurį reikia atlikti siekiant Google palankumo.

2. Techninio SEO komponentai

Techninis SEO – tai ne tik pagalba Google paieškos sistemai tinkamai indeksuoti Jūsų puslapį, tačiau kur kas daugiau. Jeigu norite, kad Jūsų techninis SEO būtų atliktas tinkamai – reikia atsižvelgti ir į šiuos komponentus:

  • Javascript.
  • XML svetainių schemos.
  • Svetainės meniu.
  • URL struktūra.
  • Duomenų pateikimas.
  • Pasikartojantis turinys.
  • Nuorodos.
  • 404 puslapiai.
  • 301 peradresavimas.

Aptarsime kiekvieną iš šių komponentų ir bandysime padėti suprasti – kaip tinkamai sutvarkyti svetainės techninį SEO, kad nauda būtų pati didžiausia.

3. 2021 metų Google naujinys

Google kartais išleidžia algoritmų naujinius, tačiau ne visada apie juos garsiai informuoja interesantus. Visgi, 2021 m. birželio mėnesį buvo garsiai kalbama apie naujinį, kuris paskatino daugiau dėmesio skirti naršytojų vaidmeniui, jų patirčiai.

 

Jeigu norite po atnaujinimo išvengti kritusių svetainės pozicijų – reikia pasirūpinti šiomis specifikacijomis:

 

  1. Largest Contentful Paint (LCP). Tai yra elementas, kuris matuoja internetinės svetainės įkėlimo greitį. LCP turėtų siekti 2,5 sekundės nuo tada, kai bandoma pirmą kartą užkrauti svetainę. Tai optimalus greitis patenkinantis naršytojo poreikius.
  2. First Input Delay (FID). Tai yra elementas, kuris matuoja interaktyvumą. Svetainėje FID turėtų siekti 100 milisekundžių arba mažiau. Toks greitis yra įvardijamas kaip patraukli patirtis naršytojams.
  3. Cumulative Layout Shift (CLS). Galiausiai, jis nurodo vizualinį stabilumą, kuris turėtų būti 0,1 arba dar mažesnis, kad naršytojai liktų patenkinti apsilankymu svetainėje.

Google Update Page Experience

Patikrinti visų šių trijų elementų funkcionalumą galima naudojantis „Google Search Console“ paieškos našumo ataskaita.

9 žingsniai, kurių verta imtis norint patobulinti svetainės techninį SEO

Norėdami, kad techninė SEO dalis internetinėje svetainėje būtų atlikta tinkamai – reikia įvertinti kelis svarbius komponentus. Kai kuriems reikia skirti daugiau laiko, kai kuriems gali reikėti tik mažų korekcijų. Svarbiausia – tinkamas ir žingsnių pagalba atliekamas darbas, kurio rezultatas – aukštos pozicijos Google paieškos sistemoje.

1. Patobulinkite savo svetainės išdėstymo meniu

Svetainės architektūra, kuri dar gali būti vadinama meniu, nurodo puslapio struktūrą bei organizacinę tvarką.  Patrauklus ir svarbiausia patogus išdėstymas – padeda naršytojams susipažinti su Jūsų puslapyje esančia informacija, o paieškos robotams – geriau indeksuoti svetainę. Galima sakyti, kad tinkama puslapio architektūra – viena svarbiausių techninių SEO dalių.

 

Pats geriausias ir bene pats paprasčiausias puslapio architektūros būdas – „plokščia“ svetainė, kurioje puslapiai yra išdėstomi hierarchijos būdu. Tokio tipo svetainės architektūra padeda naršytojams kur kas greičiau rasti reikalingą informaciją bei leidžia Google lengvai „patikrinti“ subpuslapiuose esančią info.

Jeigu nežinote, kaip atrodo Jūsų svetainės architektūra – galite pasinaudoti www.visualsitemapper.com/ ir pasižiūrėti. Jis padeda aiškiau pamatyti galimas meniu struktūrines klaidas, kurios apsunkina naršymą.

2. Įsitikinkite ar Jūsų svetainės URL struktūra yra nuosekli

Svarbu, kad svetainės puslapių ir subpuslapių URL struktūra būtų nuosekli ir logiška. Ji URL vartotojui (ir tuo pačiu Google) turėtų tiksliai „paaiškinti“ – kurioje vietoje svetainės yra naršytojas. Patogu, kai svetainėje yra kategorijos, subkategorijos, sub-sub kategorijos, kurios padeda tvarkingai suklasifikuoti visą puslapyje esančią informaciją. Tai padeda Google suprasti, kad visas šių (sub) kategorijų turinys yra susijęs ir kad vartotojas gali lengvai rasti turinį, kurio ieško.

3. Raskite ir išspręskite indeksavimo problemas

Norėdami patobulinti vidinį SEO – turite ištirti visus savo svetainės puslapius, kuriuose gali būti bet kokie galimi naršymo trikdžiai. Tai galite padaryti naudodami „Google Search Console“ indekso įskiepį. Šis įrankis informuos apie tai, kurie jūsų svetainės puslapiai yra tinkamai indeksuoti, o kurie – ne.

Kai randate probleminius puslapius, prieš indeksuojant reikia atlikti šiuos veiksmus:

Sukurkite vidines nuorodas į sub-sub puslapius

Dažniausiai nėra problemų su pagrindinių puslapių indeksavimu. Prastai indeksuojami būtent tolimesni svetainės puslapiai, kurie galbūt rečiau lankomi ir mažiau prižiūrimi pačių savininkų. Būtina gilesnius svetainės puslapius indeksuoti su tais, kurie yra lankomi aktyviau.

Naudokite XML svetainės schemą

Google nurodo, kad XML svetainių schemos yra svarbus „šaltinis“, kuris padeda nustatyti URL. Norėdami įsitikinti, kad svetainės schema yra atlikta tinkamai – pasinaudokite svetainių schemų įrankiu, kuris yra „Google Search Console“.

Naudokite „Google Search Console“ funkciją  – „Patikrinti indeksavimą“

Jei kyla problemų dėl to, kad jūsų svetainėje netinkamai indeksuojamas URL – naudokite „Google Search Console“ tikrinimo funkciją. Šis įrankis ne tik nurodys, kurie puslapiai yra netinkamai indeksuoti, tačiau ir pateikia pavyzdžius, kurie sutvarkyti taip, kaip reikia.

4. Naikinkite pasikartojantį turinį

Kiekviename svetainės puslapyje labai svarbu aukštos kokybės tekstai, kurie, žinoma, nesikartoja. Blogai ne tik plagiatas, tačiau ir menkos vertės turinys. Daugelis nustemba sužinojęs, kad tiek pasikartojantis, tiek menkos vertės turinys – kenkia Jūsų svetainės SEO.

Kaip sutvarkyti šią problemą?

Naudokite techninį SEO audito įrankį

Įrankis nurodys – kuriose vietose turinys kartojasi. Patikrai galite išbandyti „Screaming Frog SEO Spider“.

Nepateikta žyma be indekso

Tam tikrose svetainės vietose pasikartojantis turinys gali būti neišvengiamas ir tai yra normalu. Svarbiausia, kad tuose puslapiuose, kur turinys kartojasi, greta būtų pateikta žyma be indekso (plačiau domėtis: Using Noindex, Nofollow HTML Metatags). Tai padeda Google ir kitoms paieškos sistemoms neindeksuoti nurodytų puslapių.

Naudokite kanoninius URL

Nors pasikartojantį turinį visada geriausia pakeisti arba jeigu negalima – naudoti žymą be indekso, tačiau taip pat galimas ir kanoninio URL (plačiau domėtis: Consolidate duplicate URLs) naudojimas.

 

Kanoniniai URL dažniausiai pasiteisina elektroninėse prekybos vietose, kuriose yra panašūs arba net identiški puslapiai. Žyma, kuri padeda išvengti plagiato identifikavimo atrodo taip: rel= „canonical“. Ją naudodami tarsi informuojate Google, kad panašūs puslapiai – reikalingi, kadangi pateikia skirtingą informaciją.Spyder

5. Pagerinkite puslapio greitį

Greitis – itin svarbus ne tik Google indeksavimui, tačiau taip pat ir naršytojams, kurie visada tikisi kuo greitesnės reakcijos į savo užklausą. Lėtas puslapis gali labai neigiamai paveikti Jūsų internetinio puslapio lankomumą, padidinti atmetimo rodiklius. Svarbu tai, kad Google apskritai nereitinguoja tų puslapių, kurie kraunasi labai lėtai.

 

Pagerinti puslapio greitį galima žemiau pateiktais būdais.

Sumažinkite savo tinklalapio dydį

Kuo didesnis puslapis – tuo ilgiau jis bus kraunamas. Patikrinti puslapio įkrovimo greitį galima per Google įrankį „PageSpeed Insights“. Rekomendacija puslapio dydžio mažinimui – suspauskite svetainės vaizdus ir įdėkitė į tinklalapių talpyklą.

Pašalinkite bet kokius trečiųjų šalių failus

Labai svarbu pašalinti failus, įskiepius, kurie nėra reikalingi Jūsų internetiniam puslapiui. Juk jie tik lėtina spartą, tačiau naudos – jokios.

6. Įdiekite „Hreflang“ (rekomenduojama tarptautinėms svetainėms)

„Hreflang“ naudojimas yra būtinas tokiu atveju, jeigu kuriama internetinė svetainė yra orientuota ne tik į Lietuvos rinką. Tai yra įskiepis, kuris padeda naršytojams ir Google atitaikyti kalbos bei geografijos parinktis. Tinkamas šios Google žymos naudojimas reikalauja žinių ir gero specialisto rankos.

7. Įsitikinkite, kad jūsų svetainėje nėra neveikiančių vidinių nuorodų

Nors Google teigia, kad neveikiančios nuorodos Jūsų svetainėje nėra didelė problema, visgi, geriau jas sutvarkyti. Tiesa, dalinai blogai veikiančios arba visiškai neveikiančios nuorodos trukdo Google robotams rasti Jūsų internetinius puslapius.

8. Tinkamas schemos nustatymas

Naudojant tinkamai suderintą schemos žymėjimą – Google ir kitos paieškos sistemos gali geriau suprasti jūsų kuriamą turinį, o tai gali daryti įtaką turinio reitingui SERP. Galite lengvai pridėti schemos žymėjimo funkciją prie savo tinklalapių naudodami Google struktūrinių duomenų įrankį.

9. Įsitikinkite, kad jūsų svetainė yra pritaikyta naršymui per mobiliuosius įrenginius

Atliktas tyrimas parodė, kad 2020 metais net 68,1 % apsilankymų svetainėse buvo iš mobiliųjų įrenginių. Natūralu, kad  svetainės pritaikymas mobiliesiems turėtų būti darbų prioritetų sąraše. 

Galite išbandyti Google pritaikymo mobiliesiems testą, kuris padeda nustatyti, ar svetainė yra tokia.

 

Svarbu ne tik kartą tinkamai sutvarkyti techninį SEO, tačiau taip pat ir reguliariai tikrinti puslapio funkcionalumą. Juk kinta ne tik žmonių poreikiai, tačiau ir Google robotų indeksavimo tvarka prie kurios pirmiausia turi derintis svetainių turėtojai.

Bendradarbiaukite su SEO partneriais

Norėdami būti ramūs, kad Jūsų internetinio puslapio techninė SEO dalis yra tinkamai sutvarkyta – svarbu sutarti dėl visapusiškų puslapio tvarkymo darbų, kuriuos atliks SEO specialistai.

 

Jie:

  • Stebi raktinių žodžių reitingavimą.
  • Analizuoja natūralų srautą paieškos sistemoje.
  • Interpretuoja gautus lankomumo rodiklius.
  • Vykdo svetainės analizę bei pateikia rekomendacijas.
  • Sutvarko puslapio atgalines nuorodas.
  • Atlieka vidinį SEO auditą.
  • Bei atlieka kitus darbus.

Viskas tam, kad Jūsų puslapis būtų patrauklesnis ir naršytojams, ir Google robotams. Tai yra įmanoma ir mes galime Jums padėti pasiekti daugiau.