Sakoma, kad jeigu tavęs nėra internete, reiškia, kad tavęs nėra niekur… Sutinkate? Esame tikri, kad visiškai arba bent jau dalinai pritarsite, kad šiais laikais gyvenimas internete verda ir kiekvienas verslas, kuris nori būti našus, turėti klientų, galiausiai, būti atpažįstamu – turi reklamuotis virtualioje erdvėje.
Ir čia mums reikalingas affiliate marketingas.
Kas yra affiliate marketingas?
Affiliate marketing išvertus iš anglų kalbos yra „Partnerystės rinkodara“. Ne visai aišku? Tai yra marketingo sritis, kurios tikslas yra reklamą skleisti būtent internete kuriant ryšį tarp reklamos pateikėjo, tai yra marketingo specialisto, ir užsakovo, tai yra – verslininko.
Trumpai tariant, šio tipo reklama yra paremta PARTNERYSTE, o jos tikslas – daugiau parduoti ir tuo pačiu daugiau uždirbti. Daugiau parduoti nori verslininkas, o daugiau uždirbti – marketingo specialistas, kuris turi savo internetinę svetainę. Partnerio puslapyje talpinamos tam tikros prekės arba paslaugos už kurios įsigijimą pelną gauna ir marketingo specialistas, kurio puslapiu yra naudojamasi kaip reklamos platforma.
Tinklalapyje yra talpinami patrauklūs pasiūlymai, kurie dažniausiai pateikiami vizualine forma. Jie yra vadinama „baneriu“. Taip verslininkas, žinoma, sulaukia daugiau dėmesio, jo vardas tampa labiau atpažįstamas. Kuo daugiau tokių partnerių jis turi – tuo didesnė tikimybė, kad pralenks konkurentus, kurie siūlo tokias pačias prekes arba paslaugas.
Partnerystės rinkodaros įvertinimas
Abu partneriai, kurie „dalyvauja“ sandėryje, renkasi jiems labiausiai priimtiną atsiskaitymo būdą. Dažniausiai vertinamos trys, kurios detaliau derinamos smulkmenomis priimtinoms abejoms pusėms.
- Cost per Sale yra sumokama suma už konkretų pardavimą.
Partneriai nustato – kokie komisiniai bus sumokami tokiu atveju, kai iš tam tikro puslapio bus įsigyjamos konkrečios prekės bei paslaugos. Sumos gali būti labai skirtingos ir dažniausiai kinta priklausomai nuo to – kokios vertės yra kiekvienas pirkimas.
- Cost per Click yra sumokama suma už paspaudimą ant banerio.
Mokestis už paspaudimą dažniausiai būna minimalus, tačiau kai tų paspaudimų yra daug – marketingistas gali džiaugtis neblogu užmokesčiu. Taigi, kuo daugiau nukreipimų į verslininko puslapis bus – tuo didesni komisiniai laukia.
- Cost per Lead yra sumokama suma už konkretų veiksmą, kuris buvo atliktas.
Galiausiai, gali būti sutariama mokėti už tam tikrą veiksmą, kuris buvo atliktas ir kuris yra naudingas verslininkui. Pavyzdžiui, tai gali būti atlikta rezervacija arba naujienlaiškio užsakymas. Kuo daugiau skirtingų klientų duomenų yra gaunama – tuo didesnis užmokestis laukia tarpininko, kuris dalinasi savo puslapiu kaip reklamine platforma.
Affiliate marketingo nauda
Žinoma, bene pati didžiausia šio tipo reklamos nauda puslapio „nuomotojui“ yra ta, kad jis gauna sumas už tam tikrus atliktus veiksmus jo svetainėje. Tai padeda gana tiksliai įsivertinti galimą uždarbį. Lygiai taip pat daug vertės sulaukia ir verslininkai, kurie nori plačiau reklamuoti savo prekes arba paslaugas. Tačiau nusprendus, kad affiliate marketingas yra Jums tinkama reklamos galimybė – turite paskirti jai daugiau investicijų, kadangi reikalingas ir didesnis katalogas, kuriame galima talpinti didesnį kiekį banerių. Dažniausiai vienas arba kitas turės mažai naudos arba reikia labai atsakingai rinktis puslapius, kuriuose talpinsite tuos banerius, tai yra, ieškoti labai konkrečių tikslinių svetainių. Visgi, jų savininkai dažniausiai nepasikuklina paprašyti nemažų sumų net ir už vieną paspaudimą, tad čia jau reikia skaičiuoti savo reklamos kaštus ir įsivertinti naudą.