SEO Auditas: kaip jį atlikti ir kokia nauda?

Dauguma skaitmeninių rinkodaros specialistų bendraudami su įmonėmis sako: „Turite optimizuoti savo svetainę“. Bet kaip jie gali pasakyti, kad verslui reikia optimizuoti svetainę? Dar prieš pradedant teikti SEO paslaugą, svarbu nustatyti – ar potencialus klientas turi tam poreikį. Priešingu atveju galimi klientai nesupras optimizacijos pateiktos vertės.

Kiekviena SEO strategija remiasi duomenimis – nuo raktinių žodžių iki nuorodų. Visa tai prasideda nuo SEO audito.

1. Kas yra SEO auditas?

Jei greitai ieškosite SEO audito reikšmės – rasite šiuos apibrėžimus, kuriuos pateikia ekspertai.

Neilas Patelis tai vadina „Internetinės svetainės vertinimu“. Esmė yra vertinti  pagal tai – kaip ji rodoma paieškos rezultatuose. Jis tai lygina su ataskaitos kortele, kurioje rodomas svetainės „tinkamumas naudoti pagal Google“.

Skaitmeninės rinkodaros institutas – SEO auditus nurodo kaip „Svetainės sveikatos tikrinimo procesą”. Tikslas, kad būtų išvengta nepageidaujamo turinio ir pateiktos rekomendacijos – kaip geriau optimizuoti svetainę.

seo analize

Viskas priklauso nuo to – kaip identifikuojama svetainė ir ieškoma sričių, kurias reikia patobulinti. Tuomet pateikiami pataisymai, patikslinimai, rekomendacijos. Viskas, kad svetainės rezultatai tik augtų.

Kuo atliekamas SEO auditas skiriasi nuo SEO analizės?

Kartais SEO specialistai sumaišo šiuos terminus. Kai kurie juos vadina skirtingais SEO strategijos procesais.

SEO audito metu nustatomos iš anksto egzistuojančios problemos ir galimybės svetainėje rasti sprendimus svetainės optimizavimui. SEO analizė gali apimti tik vieną ar du svetainės vertinimo aspektus.

Galite pradėti nuo SEO audito ir vėliau pateikti analizę.  Dažnai kai kurie SEO specialistai auditą traktuoja kaip skirtingų svetainėje atliktų analizių rinkinį.

SEO audito galią nustato įvairūs įrankiai, kurie patikrina svetainę. Jie veikia kaip „Google“ robotai ir  tikrina svetainės problemas. Kiekvienas iš šių įrankių turi konkrečius tikrinimo nustatymus ir nagrinėja skirtingas sritis, kurios gali turėti įtakos svetainės veikimui. Vėliau šiame įraše pateiksime SEO audito įrankių, kuriuos naudosite tikrindami svetaines, sąrašą.

2. Koks yra internetinės svetainės SEO audito tikslas?

Žinoti – kaip atlikti SEO auditą, yra vienas iš svarbiausių įgūdžių, kurį privalo turėti kiekvienas norintis būti SEO ekspertu.

Kodėl išvis reikia atlikti SEO auditą svetainei?

Akivaizdi priežastis yra suprasti – kaip veikia svetainė, kokius elementus reikia optimizuoti ir kokiomis galimybėmis galite pasinaudoti. Tačiau SEO svetainės audito tikslas yra ne tik „patikrinti ir palikti“.

seo auditas

Tai suteikia jums:

  • Konkrečius veiksmų punktus, kuriuos reikia įtraukti į savo SEO įgyvendinimo strategiją.
  • Duomenis, kurie yra skirti palyginti ankstesnės ir dabartinės svetainės našumą.
  • Įžvalgas, ar jūsų dabartinės SEO pastangos veikia, ar ne.
  • Žvilgsnį į tai – ką daro konkurentai.
  • Vertingą informaciją, kuris padės nustatyti lūkesčius ir priimti pagrįstus sprendimus. 

Nors auditas gali suteikti jums naudingų duomenų, kaip geriau optimizuoti svetainę – tai nėra visa jūsų SEO optimizavimo strategija. Nelaikykite to kaip instrukcijos, kurioje pateikta žingsnis po žingsnio eiga darbų, kuriuos reikia atlikti. Vietoj to – naudokite jį savo SEO plano pagrindui sukurti.

3. Kas naudoja SEO Auditą?

SEO auditas gali būti optimalus rinkodaros įrankis specialistų rankose. Tačiau kam gali būti naudingiausia jį naudoti?

  • SEO konsultantai. Jei esate SEO konsultantas norintis šviesti klientus apie jų internetinę svetainę – SEO svetainės auditas bus vertingas žinių šaltinis.
  • Skaitmeniniai rinkodaros specialistai ir SEO specialistai. Pradėdami SEO kampaniją – galite naudoti auditą kaip orientyrą (priimant pagrįstus rinkodaros sprendimus).
  • Agentūros savininkai. Atlikdami greitą SEO ataskaitą klientams – naudokite auditą kaip papildomą įrankį, informacijos šaltinį.
  • Verslų savininkai. Jei norite suprasti, kaip veikia jūsų internetinė svetainė – galite naudoti auditą kaip diagnostikos priemonę.

Beveik kiekvienas, kuris turi internetinę svetainę, gali gauti naudos iš audito. 

4. Kaip dažnai reikia atlikti SEO auditą?

Kai kurie mano, kad auditas yra vienkartinis procesas. Tačiau taip neturėtų būti. Jei norite turėti duomenų su kuriais galite dirbti – rekomenduojame atlikti SEO auditą reguliariai.

Kai bandote pritraukti naujų potencialių klientų

 Kai kurios agentūros dažnai naudoja SEO auditą kaip pardavimo įrankį ir vieną iš priemonių siekiant kontaktuoti su potencialiais klientais. Skaitmeniniai rinkodaros specialistai arba profesionalūs SEO konsultantai gali naudoti auditą kaip pagrindinį komponentą, kad įvertintų potencialaus kliento svetainę dar prieš pradedant kampaniją.

Pradedant naują SEO paslaugos kampaniją

Atradus naują klientą – SEO auditas turėtų būti įprasta procedūra. Ši ataskaita yra labai svarbi dirbant su klientu pirmą kartą. Auditas padeda nustatyti teisingus lūkesčius su klientais ir priimti atitinkamus sprendimus. Tai pirmas žingsnis norint įsitikinti, kad einate į mūšį, kurį galite laimėti ir galiausiai pasiekti rezultatų savo klientams.

Penktą ar šeštą kampanijos mėnesį – leidžia nustatyti, ar pradėjus optimizuoti buvo pastebėti reikšmingi organinės svetainės našumo pokyčiai. Tai, kad jums pavyko reitinguoti klientą pagal tikslinius raktinius žodžius dar nereiškia, kad nustosite optimizuoti. Atlikę svetainės auditą – galite ieškoti kitų galimybių reitinguoti svetainę.

5. Kaip atlikti SEO auditą?

Kiekvienas profesionalus SEO konsultantas ar SEO specialistas gali taikyti skirtingą požiūrį, kai tikrina svetainę ir nustato svarbius ataskaitos komponentus.

Prieš atliekant auditą – Jums reikia:

Kiek laiko užtrunka atlikti auditą svetainei?

Atsakymai gali būti įvairūs. Kokia yra svetainė – toks bus auditas.  Dauguma SEO auditų užtrunka ilgiau dėl rankomis atliekamo darbo: duomenų surinkimo į SEO audito skaičiuoklę, surinktos informacijos analizės ir po jų analizės rekomenduojamų veiksmų. Tačiau SEO svetainės auditas neturėtų užtrukti taip ilgai.

Svetainės auditas gali būti tikrai gana paprastas. Jei naudojate tinkamus SEO audito įrankius – galite greitai užbaigti auditą efektyviai ir greitai.

Kokie yra SEO audito tipai?

Svetainės auditas gali apimti įvairius SEO strategijos aspektus. Kai kurie specialistai juos sujungia į vieną SEO audito pasiūlymą, o kiti savo išvadas suskirsto į skirtingus tipus.

1. Techninis SEO auditas

Šio tipo auditas apima techninius svetainės aspektus: indeksavimą, svetainės architektūrą, URL struktūrą ir puslapio elementus. Pavyzdžiui, metaduomenų, kurių PR (paspaudimų rodiklis) yra žemas, nustatymas ir XML svetainės schemos tikrinimas yra įtrauktas į techninį SEO auditą.

Techniniai SEO auditai dažnai atliekami prieš turinio ir atgalinių nuorodų auditą, nes jame daugiausia dėmesio skiriama problemoms, kurios neleidžia paieškos sistemoms tinkamai tikrinti ar indeksuoti svetainės, išspręsti.

2. Lokalus SEO auditas

Šio tipo auditas gali būti rekomenduojamas, kai atliekate vietinį SEO įmonėms. Lokalus SEO auditas gali turėti tuos pačius komponentus kaip ir techninis SEO auditas, tačiau daugiau dėmesio skiriama svetainės veikimui vietinės paieškos rezultatuose. Pavyzdys: kai specialistai tikrina, ar įmonės pagrindiniuose sąrašuose yra tikslus pavadinimas, adresas ir telefono numeris.

Kodėl verta atlikti vietinį SEO auditą? Gana paprasta – 50% klientų atliekančių vietinę paiešką savo telefone – parduotuvėje apsilankė per dieną. Jei įmonės neoptimizuoja vietinės paieškos rezultatų – joms trūksta galimybių pagerinti konversijas. Vietiniai SEO auditai suteikia įmonėms pagrindinę informaciją apie tai, kaip jie gali reitinguoti vietinius rodiklius prieš pereinant prie platesnės auditorijos.

3. SEO turinio auditas

SEO turinio auditas leidžia nuodugniau pažvelgti į svetainės indeksuojamą turinį. Tai galite naudoti norėdami nustatyti – kurie puslapiai ar turinio dalys skatina srautą ir konversijas, kuriuos reikia atnaujinti, o kuriuos pašalinti.

SEO turinio auditas taip pat naudingas nustatant pasikartojantį turinį svetainėje. Šis auditas taip pat padeda vadovauti turinio komandai ieškant spragų ir galimybių geriau reitinguoti svetaines.

Tačiau kai kurie SEO specialistai painioja turinio auditą su turinio inventoriumi. Auditas yra daugiau kokybinis svetainės turinio įvertinimas, o inventorius yra esamo turto sąskaita arba saugykla (pavyzdžiui, tinklaraščiai, vaizdo įrašai, strategijos magnetų orientyrai ir rinkodaros medžiagos). Turinio auditas apima ne tik turimo svetainės turto lyginimą ir sutelkia dėmesį į tai, kaip kiekvienas turinys įtraukia auditoriją ir suteikia SEO poveikį verslui.

4. SEO nuorodų auditas

SEO nuorodų auditas arba atgalinių nuorodų auditas analizuoja svetainės nuorodų profilį, kad nustatytų jų kokybę – ar jos turi gerų ar blogų nuorodų nukreipiančių į svetainę? Kaip ir SEO turinio audito atveju – nuorodų audito atlikimas gali padėti atskleisti SEO nuorodų kūrimo strategijų spragas ir galimybes. Svarbiausia, kad reguliarus SEO nuorodų auditas gali būti atsargumo priemonė siekiant išvengti „Penguin“ sankcijų ir pašalinti nepageidaujamas nuorodas į svetainę.

Nuorodų auditas taip pat suteikia įžvalgų apie konkurentų grįžtamojo ryšio profilius. Kai kurie įrankiai gali parodyti – kiek konkrečioje svetainėje yra nukreipiančių domenų, kuriuos galite naudoti kurdami savo nuorodų įgijimo strategiją. Pavyzdžiui, galbūt norėsite sukurti nuorodas į aukšto domeno autoritetą nukreipiančius domenus, kurie buvo rodomi konkurentų svetainėje.

Kokių įrankių reikia norint atlikti SEO auditą?

SEO auditas nėra lengvai atliekama paslauga. Kaip minėjome pradžioje – kiekvienas jūsų SEO rinkodaros strategijos aspektas priklauso nuo pagrindinių duomenų. Tam, kad gautumėte duomenis, jums reikia geriausių įrankių.

1. Semrush

Semrush“ kaip vienas populiariausių SEO įrankių iki šiol turi puikią svetainės audito funkciją, kuri analizuoja bendrą svetainės būklę. Jame taip pat yra vidinio SEO tikrintuvas, kuris analizuoja „Google“ reitingavimo faktorius ir pateikia tinkamas rekomendacijas – kaip pagerinti svetainės našumą. Ši programa yra taip pat naudinga atliekant konkurentų analizę, nes ji gali stebėti kelių domenų matomumą ir raktinių žodžių reitingą, taip pat nustatyti našiausius puslapius, kurie nukreipia natūralų srautą į konkurentų svetaines.

Geriausia naudoti:

  • Vidinio SEO auditams.
  • Išorinio SEO auditams.
  • Konkurentų analizei.

2. Ahrefs

Ahrefs“ svetainės audito įrankis tikrina visus puslapius ir pateikia svetainės sveikatos būklės balą. Šis įrankis turi tris pagrindines funkcijas: raktinių žodžių naršyklė, svetainių naršyklė ir turinio naršyklė. Pagrindinis šio įrankio privalumas yra tas, jog jame pateikiami radinių vaizdiniai pavyzdžiai, kad būtų lengviau juos suprasti ir analizuoti. „Ahrefs“ yra tinkamas debesų saugyklomis, todėl galite bet kada prisijungti ir tikrinti svetaines.

Geriausia naudoti:

  • Išorinio SEO auditams.
  • Konkurentų analizei.

3. Screaming Frog

Screaming Frog“ yra vienas iš populiariausių įrankių tarp SEO specialistų, nes jis gali analizuoti mažas ir dideles svetaines. Tai daugiau svetainių tikrinimo priemonė, o ne audito įrankis, tačiau vis tiek yra naudingas aptinkant galimas SEO problemas, pvz., neoptimizuotus Meta pavadinimus ir aprašymus, pažeistas nuorodas, pasikartojantį turinį ir užblokuotą robotų ribojimo protokolą. Rekomenduojame šį įrankį, jei tikrinate svetaines, kuriose yra iki 500 puslapių.

Geriausia naudoti:

  • Techniniam SEO auditui.
  • Vidinio SEO auditams.

SEO audito sudedamosios dalys

Pamatysite, kad skirtingi SEO auditai pateikia skirtingos rūšies informaciją. Duomenims, kuriuos galite surinkti atlikdami pilną SEO auditą, nėra jokių apribojimų, tačiau turite sutelkti dėmesį į svarbius elementus, kurie daro didžiausią įtaką jūsų SEO pastangoms.

Parenkama strategija ir tinkamumas

Tinkamumas panaudojimui sutelktas į tai – kaip svetainės našumas veikia vartotojų patirtį. Kadangi „Google“ teikia didelę reikšmę vartotojams – svetainės, kuriose yra per daug problemų – greičiausiai sulauks mažiau lankytojų ir bus žemesnės nei vartotojams patogios. Žvelgiant iš bendros perspektyvos į svetainės naudingumą – galite rasti praktinių sprendimų, kaip pritraukti daugiau lankytojų svetainėje.

Tinkamumas gali apimti:

  • Puslapio greitis – svetainės įkėlimo trukmė turi įtakos naudotojų sąveikai su svetaine. Kaip rodo statistika, 40% vartotojų atsisako svetainių, kurių įkėlimas užtrunka ilgiau nei tris sekundes, ir „Google“ tai gali matyti. Kuo daugiau lankytojų palieka svetainę, tuo mažesnė tikimybė, kad jis užims aukštą vietą paieškos rezultatuose. Štai kodėl norint pagerinti bendrą naudotojų patirtį, labai svarbu išanalizuoti puslapio greitį.
  • Draugiškumas mobiliems įrenginiams – prisimenate „Mobilegaddon“? Tai vis dar vyksta. Srautas iš mobiliųjų įrenginių didėja, nes vis daugiau vartotojų naudoja išmaniuosius telefonus ir programas, naršydami internete. Dėl to draugiškumas mobiliesiems įrenginiams yra svarbus elementas, kurį reikia patikrinti atliekant svetainės auditą.

Audito metu vertinama apsauga

Vartotojai mėgsta naršyti saugiose svetainėse dėl daugelio priežasčių: 1) saugios svetainės suteikia ramumą, kai vartotojai atlieka internetines operacijas; 2) saugios svetainės saugo vartotojų informaciją; 3) saugios svetainės yra mažiau linkusios į įsilaužimus.

Tai daro saugumą vienu iš elementų, į kuriuos „Google“ atsižvelgia tikrindama svetaines, o tai reiškia, kad tai svarbu SEO veikimui.

Atlikdami svetainės auditą būtinai patikrinkite šiuos dalykus.

  • HTTPS diegimas – „Google“ gali atpažinti, ar svetainė yra saugi, jei jos puslapio adresas turi HTTPS. Auditas gali padėti nustatyti, ar svetainė turi įdiegtą galiojantį SSL sertifikatą.
  • Kenkėjiškų programų aptikimas – kenkėjiškų programų buvimas neleidžia vartotojams spustelėti ant svetainės, o tai savo ruožtu daro įtaką svetainės veikimui „Google“ akyse. SEO auditas gali greitai patikrinti, ar svetainė nebuvo užkrėsta kenkėjiška programa.
  • Svetainė neįtraukta į juodąjį sąrašą – „Google“ pašalina svetaines iš jų rodyklės, jei jos gali būti kenksmingos arba jose yra kenkėjiškų failų ar programinės įrangos. Kai taip atsitinka, jie įtraukia svetainę į juodąjį sąrašą. Atlikę svetainės auditą galite nustatyti, ar svetainė buvo įtraukta į juodąjį sąrašą, todėl galite atlikti kitą diagnostiką ir išspręsti saugos problemas.

SEO

Kuriuos svetainės SEO aspektus reikia patobulinti? SEO patobulinimus galima suskirstyti į tris: techninius, vidinius ir išorinius. Žvelgdami į kiekvienos srities našumą – vėliau galite sukurti SEO planą, kaip išspręsti svetainės problemas.

Techninis SEO

Prieš pradedant gilesnį svetainės auditą – svarbu įsitikinti, kad paieškos sistemos gali pasiekti ir indeksuoti tinklalapius. Techninis SEO apima robotų ribojimo protokolą, peradresavimus, SEO tinkamus puslapio pavadinimus, struktūrinius duomenis, kanoninius nuorodos elementus, 404 klaidas ir XML svetainės schemos tikrinimus.

Vidinis SEO

Šioje audito dalyje nagrinėjamas svetainės turinys: meta pavadinimai ir aprašymai, turinys, antraštės, raktinių žodžių naudojimas, vaizdo alternatyvus tekstas ir vidinės nuorodos. Visa tai galite laikyti optimizuotos svetainės pagrindais.

Išorinis SEO

Nors auditas leidžia patikrinti, kas vyksta svetainėje, ne mažiau svarbu pažvelgti į tai, kas vyksta ne svetainėje. Išorinis SEO nėra visiška priešingybė vidiniam SEO – veikiau abu palaiko vienas kitą. Išorinis SEO auditas leidžia patikrinti svetainės stiprumą per atgalines nuorodas ir domeno įgaliojimus. Tai parodo, jei kiti patikimi šaltiniai pakankamai pasitiki svetaine, kad galėtų būti su ja susieti.

Socialinis aktyvumas

Gyvename socialinės žiniasklaidos amžiuje. Svetainės, kuriose aktyviai dalyvauja socialinė žiniasklaida, labiau linkusios pritraukti platesnę auditoriją ir sulaukti daugiau lankytojų – tiek dėl natūralių nuorodų socialiniuose profiliuose, tiek dėl tiesioginių apsilankymų. Socialinės žiniasklaidos veikla padidina prekės ženklo autentiškumą ir lankytojų pasitikėjimą.

  • Esami socialiniai kanalai – patikrinkite, ar svetainė prijungta prie kokių nors socialinių kanalų, tokių kaip „Facebook“, „Twitter“ ar „LinkedIn“.
  • Optimizuoti socialiniai profiliai – įmonės turi turėti optimizuotus socialinius profilius su tikslia informacija apie jų prekės ženklą, paslaugas ar produktus, vietą ir darbo valandas.

SEO auditas turėtų būti jūsų SEO „higienos“ dalis

Pagalvokite apie SEO svetainių auditą kaip įprastą svetainės priežiūrą – tai puikus būdas patikrinti, ar svetainė yra geriausios būklės, ar reikia šiek tiek daugiau pastangų, kad paieškos rezultatai būtų geresni.

Prieš jums pradedant tikrinti svetaines – pateikiame keletą svarbių aspektų.

  • Nelaikykite audito nuosekliu vadovu. Atminkite, kad tai tik diagnozė ir rekomendacijos. Strategija ateis „iš jūsų”.
  • Nėra jokių apribojimų – kiek auditų galite atlikti svetainėje.
  • Jums nereikia praleisti dienų ar savaičių, kad atliktumėte auditą. Naudokite specialius įrankius, kurie greitai pateiks rezultatus.
  • Nepasitikėkite spėlionėmis. Turite SEO audito įrankius ir SEO ataskaitų teikimo programinę įrangą, kad galėtumėte pateikti reikiamus duomenis – naudokite juos.
  • Atlikdami svetainės auditą – sutelkite dėmesį į pagrindus: tinkamumą, saugumą, SEO ir socialinį aktyvumą.

Jeigu turite klausimų ar reikia pagalbos – kreipkitės į mus. Mums bus malonu pasidalyti kai kuriomis savo paslaptimis atliekant SEO auditus.

 

Kiti straipsniai

SEO auditasSEO optimizavimas

Raktažodžiai: kas ir kam?

Keywords Research arba kitaip raktažodžių tyrimas dažniausiai reikalingas tokiu atveju, kai planuojama svetainei atlikti SEO optimizaciją arba užsakyti Google ads reklamos paslaugas. Atlikus tyrimą galima…