Skip to main content

Tinkama reklama Jūsų internetinę svetainę arba elektroninę prekybos vietą gali padaryti kur kas populiaresne, labiau žinoma, dažniau lankoma ir tuo pačiu pagerinti jos reputaciją, tad rinkitės tai, kas yra patvirtinta ne tik laiko, tačiau ir garsiausių verslininkų. Tai – SEO optimizavimas, kuris vadinamas skaitmeninio marketingo auksu.

Kas yra SEO ?

SEO optimizavimas yra labai platus, daug skirtingų elementų bei procesų apimantis reiškinys, kurio tikslas yra pagerinti Jūsų puslapio arba elektroninės svetainės pozicijas paieškos sistemoje. SEO išvertus iš anglų kalbos (search engine optimization) yra paieškos sistemos optimizavimas, kuris atliekamas naudojant konkrečius raktinius žodžius. SEO optimizacija apima tiek išorinę, tiek vidinę, o kiekviena iš jų – daugelį skirtingų elementų, kurių tikslas visapusiškai pagerinti puslapį ir jo pozicijas.

SEO AR PPC (GOOGLE ADS)?

PPC (anglų – Pay per click) labai dažnai lyginamas su SEO, tačiau tai toli gražu nėra tas pats. Žinoma, geriausia, kai puslapiui yra naudojamos abi priemonės, kadangi tai bet kuriuo atveju padės pasiekti geresnes pozicijas ir tuo pačiu didesnį lankomumą.  Google ads atveju yra mokama už kiekvieną internetinio puslapio paspaudimą, kuris yra pasiekiamas per tam tikrus raktinius žodžius, tad tiek ši reklama, tiek Google SEO „veikia” per raktinius žodžius, kurie geriausiai atspindi Jūsų paslaugas, prekes ir kt.

Google Ads (Adwords) reklama vertinama dėl gana greito ir paprasto strategijos keitimo, tačiau tai nėra organiška reklama, tad dažnai ne taip vertinama klientų, kurie mieliau lankosi puslapiuose, kurie “natūraliai” pasiūlomi paieškos sistemų. Taip pat SEO kainos, kad ir kokios jos dažnai neapibrėžtos, dažnai konkretesnės nei Google ads, kurios kinta priklausomai nuo raktinių žodžių, konkurencingumo ir panašiai. Taigi, pirmiausia atliekama analizė, o tik paskui nurodomi konkretūs skaičiai, kurių reikia laikytis rezultato siekimui.

Ne tik SEO optimizavimas, tačiau ir Google ads reikalauja specialisto, kadangi pasirinkus netinkamus raktinius žodžius arba netinkamai apsibrėžus auditoriją – paprasčiausiai „pasieksite” netikslinius klientus, tad tai bus pinigų „išmetimas”.

Organinė paieška ir rezultatai

Lyginant Google ads ir SEO – pastarasis variantas vertinamas labiau dėl natūralumo, organiškumo, kadangi žmonės dažniausiai renkasi natūraliai jiems pasiūlomus rezultatus, kadangi tai sukuria geresnę reputaciją. Organinė paieška reiškia, kad verslui nereikia mokėti už kiekvieną paspaudimą, kaip kad Google ads reklamos atveju.

SEO specialistas dirba taip, kad suvedus tam tikrus raktinius žodžius į paieškos sistemą – pagal juos Google pasiūlytų populiariausius pasiūlymus, o SEO ir yra skirta tam, kad Jūsų puslapis būtų vienas iš patraukliausių ir pasiūlomas kaip vienas geriausių. Tapti vienu iš Google TOP 10 rezultatų – labai geras pasiekimas!

Kaip veikia Google?

Google nuolatos kinta, tad SEO specialistas privalo domėtis inovacijomis ir jas pritaikyti atliekant darbus. SEO optimizavimas skirtas Google robotams. Jie „aplanko” internetines svetaines, susipažįsta su jose pateikiamu turiniu, analizuoja info ir tuo pačiu vertina jos kokybę. Suvedus tam tikrus raktinius žodžius į paieškos sistemą – Google robotai pasiūlo iš to – kas yra jų atmintyje. Suprantama, kad tikslas, jog Google siūlytų Jus kaip vieną geriausių variantų, tai yra – kuo aukštesnėse pozicijose. Būtent tai pasiekti ir padeda SEO. Kadangi robotai siūlo rezultatus remiantis daugiau nei 200 skirtingų kriterijų – kiekvieno elemento gerinimas – labai svarbus.

Kaip atitikti Google poreikius?

Kas yra SEO? Tai procesas, kuris padės Jūsų internetiniam puslapiui artimiau „susidraugauti” su Google robotukais. Paieškos sistemos tikslas yra pateikti geriausią pasiūlymą vartotojui pagal raktinius žodžius, tad jeigu Jūsų variantas bus tinkamiausias – jis ir bus pateiktas.  Žinoma, tinkamumas neatsiranda iš niekur, tad reikia dirbti, kad būtų pasiektas reikalingas rezultatas. Google nori, kad žmogus pasiekęs tam tikrą puslapį gautų visus atsakymus, kurie jį domina. Jeigu apsilankęs tam tikrame puslapyje jis ten prabūna labai trumpai – apie tai sužinotų Google robotai, kurie išsisaugo informaciją apie pačios svetainės netinkamumą pagal raktinius žodžius. Žinoma, viskas neįvyksta po vieno karto, tačiau tam kartojantis – paieškos sistema keičia rodomus rezultatus.

Ar man reikalingas SEO?

SEO – kas tai? Tai procesas, kuris tinka bet kokiai elektroninei parduotuvei, bet kokiam puslapiui, kuris nori būti patrauklesnis. Jis reikalingas net ir tiems, kurie ir taip yra vienose iš pirmųjų pozicijų, kadangi tokio lygio palaikymas – taip pat būtinas. Tai puikus pasirinkimas ir jaunam verslui, ir tam, kuris jau seniai teikia paslaugas, tačiau nori tapti populiaresnis virtualioje erdvėje. SEO optimizacija tinka visiems, kurie nori būti labiau matomi, kurie nori turėti geresnę reputaciją ir tuo pačiu būti labiau perkami.

VIDINIS SEO VS IŠORINIS SEO

Google SEO tvarkomas atliekant išorinę bei vidinę SEO optimizacijas.
Žinoma, geriausia derinti jas abi, kadangi tokiu atveju bus pasiektas geriausias rezultatas.

Vidinis tinklapio SEO optimizavimas susidaro iš dviejų vienodai svarbių dalių:

Techninis svetainės optimizavimas

Jo metu yra sutvarkomas svetainės kodas pagal paieškos sistemai reikalingus nurodymus. Tinkamai sutvarkytas kodas apima:

  • Greitas internetinio puslapio krovimas.
  • Responsive
  • Sutvarkyti meta duomenys.
  • Tinkamai panaudoti kiti tag’ai.
  • Netinkamas failų pavadinimas.
  • Ir kitos klaidos.

Kodų įvertinimui yra naudojami specialūs įrankiai, kurie padeda pamatuoti tam tikrus rodiklius. Radus klaidas – jos yra sutvarkomos.

Puslapio turinio optimizavimas

Turinio sutvarkymas reikalingas ne tik dėl Google robotų, tačiau ir dėl žmogaus, kuris tikisi pasiekęs puslapį per tam tikrus raktinius žodžius jame rasti info, kurios ieškojo. Taigi, turinio tvarkymo tikslas pateikti vartotojui kuo naudingesnę informaciją, kad jis ilgiau pasiliktų puslapyje ir tuo pačiu pasinaudotų teikiamomis paslaugomis, informacija, prekėmis…

Domeno autoriteto vertė

Domeno autoriteto didinimas yra SEO dalis. Vienas iš komponentų, kurie gerina svetainės autoritetą yra įeinančių nuorodų kiekis bei kokybė, o būtent už tai ir yra atsakingas SEO. Žinoma, svarbu, kad įeinančių nuorodų kokybė  būtų kuo aukštesnė (reikalingi aukštesni rodikliai: DA, PA, CF, TF ir kt). Svarbu ir tai, kad pateikiamų nuorodų „auginimas” nebūtų labai staigus, kadangi SEO yra skirtas ilgalaikei gerinimo perspektyvai, tad tuo pačiu ir nuorodų auginimas turi būti tolygus, kadangi taip gerinamas puslapio autoritetas.

Taip pat domeno reputaciją gerinama ir naudojant tam tikrus nuorodų anchor, kurie yra talpinami nuorodos viduje. Net ir čia reikalingas detalumas, kadangi per didelis kiekis anchor arba jų netikslumas gali net sumažinti domeno reputaciją. Akivaizdu, kad reikalingas smulkmenų vertinimas, o tam padės – SEO specialistas.

Išorinio SEO tinklapių optimizavimas

Tinkamai sutvarkyta vidinė puslapio optimizacija yra pirmasis žingsnis, o antrasis – išorinė optimizacija (Off page). Jos tikslas yra pagerinti internetinio puslapio reputaciją. Tam yra naudojamos atgalinės nuorodos kituose puslapiuose, socialiniai tinklai. Žinoma, svarbiausia yra ne kiekybė, tačiau kokybė. Kuo daugiau skirtingų elementų yra naudojama – tuo geresnius rezultatus pavyks pasiekti.

SEO agentūrų paslaugos

Dažnai SEO specialistai vadinami „dievais”, kurie gali padėti pagerinti Jūsų puslapio pozicijas, net padaryti jas pačioje pirmoje vietoje. Visgi, SEO yra procesas, kuris veikiamas ir konkurentų, ir tuo pačiu kintančių Google robotų, tad reikia racionaliai vertinti galimybes. Pasinaudojus SEO – tikrai pajusite rezultatus, tačiau kokie jie – priklauso ir nuo aplinkos.

SEO agentūros, kurios atsakingai vertina savo darbą, gali pasiūlyti:

  • Paslaugas, kurių metu bus atliekamas vidinis auditas, tad ne tik pasakomos silpnosios vietos, tačiau ir jos sutvarkomos.
  • Žinoma, atliekamas išorinis auditas, kurio tikslas pagerinti puslapio pozicijas.
  • Randamos problemos.
  • Įvertinama konkurencija.
  • Pagerinamos pozicijos paieškos sistemoje. TIKRAI, tačiau kiek – tiksliai pasakyti negalima.
  • Didinamas organiškas lankytojų srautas.
  • Gerinama reputacija.

Tačiau darbams atlikti reikia laiko, tad jie tikrai nebus „įveikiami” per vieną naktį.

SEO galimybės ir metodai

SEO specialistai naudojama skirtingus metodus, kurie padeda pasiekti išsikeltu tikslus. Detaliau jie gali būti vadinami:

  • BALTASIS SEO
  • JUODASIS SEO
  • PILKASIS SEO

Juodasis SEO yra neleistinas, kadangi atliekant optimizaciją yra naudojamos netinkamos priemonės. Už jų naudojimą net galima sulaukti sankcijų, kurių metu svetainė bus nebepasiekiama per paieškos sistema. Juodasis SEO pasireiškia tuomet, kai yra naudojamas konkurentų svetainės dublikatas, kai naudojamas tekstas yra nematomas, atliekamas automatinių nuorodų talpinimas, kai teikiamos nuorodos iš visiškai nesusijusių svetainių ir t.t. Visa tai yra neleistina ir tik pačioje pradžioje gali atrodyti, kad yra naudinga. Galiausiai, puslapis gali būti blokuojamas.

Baltasis SEO – optimizacija, kurią atlieka atsakingi specialistai. Darbai atliekami pagal Google nurodymus, taip, kaip Google rekomenduoja atlikti darbus.  Tai yra leistinas optimizacijos būdas, kuris apima originalaus turinio kūrimą, kuris reikalingas ne tik Google robotams, tačiau ir žmonėms, taip pat formuojamos nuorodos iš svetainių, kurios siejasi tematika, tinkamai naudojami socialiniai tinklai ir t.t. Galiausiai, tarpinis variantas yra pilkasis SEO, kuris nėra uždraustas, tačiau netinkamai naudojant tam tikras priemones – gali sukelti įtarimų.

Būtinai bendradarbiaukite su patikima SEO agentūra, kuri teikia paslaugas atsakingai ir padeda pasiekti našius, ilgalaikius rezultatus.

El. parduotuvių SEO

SEO paslaugos reikalingos ir naudingos ne tik internetinėms svetainėms, tačiau taip pat ir elektroninėms parduotuvėms. Tiesa, dažniausiai joms reikalingas detalesnis ir daugiau laiko reikalaujantis darbas. Labai svarbu, kad kūrimo metu būtų tinkamai struktūruojami elementai, kadangi vėliau atlikti SEO yra paprasčiau. Taigi, dar planuojantys pradėti el. verslą turi iškart įvertinti – ar ateityje nebus reikalingas SEO. Optimizacijos metu detaliai vertinimas indeksavimo biudžetas, kadangi skirtingos parduotuvės puslapiai gali sulaukti ir skirtingo lankomumo. Taip pat reikia vertinti – kiek yra vidinių puslapių ir kiek jų yra indeksuojama Google robotų. Galiausiai, kiekvienas puslapis turi būti vertinimams atskirai, kadangi tai padeda pasiekti didesnį indeksavimą ir tuo pačiu didesnį lankomumą.

Man reikia SEO!

Gali atrodyti, kad SEO optimizavimas yra labai sudėtingas procesas, kuris apima daugelį skirtingų elementų. Visgi, klientai neturėtų gaišti savo laiko vertinami smulkmenas, kadangi tai – specialisto darbas. Svarbiausia yra žinoti savo poreikius ir suprasti – kaip veikia SEO. O visą kitą padarysime mes!

Susisiekite ir kartu rasime sprendimą, kuris naudingas Jūsų verslui!

Leave a Reply