Dauguma skaitmeninių rinkodaros specialistų bendraudami su įmonėmis sako: „Turite optimizuoti savo svetainę“.
Bet kaip jie gali pasakyti, kad verslui reikia optimizuoti svetainę?
Dar prieš pradedant teikti SEO paslaugą, svarbu nustatyti, ar potencialus klientas turi jai poreikį. Priešingu atveju galimi klientai nesupras jūsų pateiktos vertės.
SEO kiekviena strategija remiasi duomenimis – nuo raktinių žodžių iki nuorodų. Visa tai prasideda nuo SEO audito.
1. Kas yra SEO Auditas
Turinio lentelė [Parodyti]
Jei greitai ieškosite SEO audito reikšmės, rasite šiuos apibrėžimus, pateiktus industrijos ekspertų:
Neilas Patelis tai vadina „internetinės svetainės vertinimu“, kuris vertina ją pagal tai, kaip ji rodoma paieškos rezultatuose. Jis tai lygina su ataskaitos kortele, kurioje rodomas svetainės „tinkamumas naudoti pagal Google“.
Skaitmeninės rinkodaros institutas SEO auditus nurodo kaip svetainės sveikatos tikrinimo procesą, kad būtų išvengta nepageidaujamo turinio ir būtų pateiktos rekomendacijos, kaip geriau optimizuoti svetainę.
Viskas priklauso nuo to, kaip diagnozuojama svetainė ir ieškoma sričių, kurias reikia patobulinti, ir pateikiami tinkami pataisymai.
Tačiau kuo SEO auditas skiriasi nuo SEO analizės?
Kartais SEO specialistai sumaišo šiuos terminus. Tačiau kai kurie juos vadina skirtingais SEO strategijos procesais.
SEO audito metu nustatomos iš anksto egzistuojančios problemos ir galimybės svetainėje rasti sprendimus svetainės optimizavimui; SEO analizė gali apimti tik vieną ar du svetainės vertinimo aspektus.
Galite pradėti nuo SEO audito ir vėliau pateikti analizę. Dažnai kai kurie SEO specialistai auditą traktuoja kaip skirtingų svetainėje atliktų analizių rinkinį.
SEO audito galią suteikia tikrintuvai ar įrankiai, kurie patikrina svetainę. Šie įrankiai veikia kaip „Google“ robotai, kai jie tikrina svetainės problemas. Kiekvienas iš šių įrankių turi konkrečius tikrinimo nustatymus ir nagrinėja skirtingas sritis, kurios gali turėti įtakos svetainės veikimui. Vėliau šiame įraše pateiksime SEO audito įrankių, kuriuos naudosite tikrindami svetaines, sąrašą.
2. Koks yra SEO audito tikslas?
Žinoti, kaip atlikti SEO auditą, yra vienas iš svarbiausių įgūdžių, kurį turėtų turėti kiekvienas norintis būti SEO ekspertu.
Bet kodėl išvis reikia atlikti SEO auditą?
Akivaizdi priežastis yra žinoti, kaip veikia svetainė, kokius elementus reikia optimizuoti ir kokiomis galimybėmis galite pasinaudoti. Tačiau SEO svetainės audito tikslas yra ne tik „patikrinti ir palikti vėliau“.
Tai suteikia jums:
- Veiksmų punktus, kuriuos reikia įtraukti į savo SEO įgyvendinimo strategiją
- Duomenis, skirtus palyginti ankstesnės ir dabartinės svetainės našumą
- Įžvalgas, ar jūsų dabartinės SEO pastangos veikia, ar ne
- Žvilgsnį į tai, ką daro konkurentai
- Vertingą informaciją, lūkesčiams nustatyti ir pagrįstiems sprendimams priimti
Nors auditas gali suteikti jums duomenų, kaip geriau optimizuoti svetainę, tai nėra visa jūsų SEO optimizavimo strategija. Nelaikykite to kaip dokumento, kuriame pateikta žingsnis po žingsnio; vietoj to naudokite jį savo SEO plano pagrindui sukurti.
3. Kas naudoja SEO Auditą?
SEO auditas gali būti galingas įrankis rinkodaros specialistų arsenale, tačiau kam gali būti naudingiausia jį naudoti?
- SEO konsultantai: Jei esate SEO konsultantas, norintis šviesti klientus apie jų internetinę svetainę, SEO svetainės auditas bus vertingas dokumentas.
- Skaitmeniniai rinkodaros specialistai ir SEO specialistai: Pradėdami SEO kampaniją, galite naudoti auditą kaip orientyrą, priimant pagrįstus rinkodaros sprendimus.
- Agentūros savininkai: Atlikdami greitą SEO ataskaitą klientams, naudokite auditą kaip papildomą dokumentą.
- Verslų savininkai: Jei norite suprasti, kaip veikia jūsų internetinė svetainė, galite naudoti auditą kaip diagnostikos priemonę.
Beveik kiekvienas gali naudoti SEO auditą. Vienas dalykas lieka aiškus: SEO svetainės auditas yra kertinis jūsų kampanijų akmuo.
4. Kaip dažnai reikia atlikti SEO Auditą?
Kai kurie mano, kad auditas yra vienkartinis procesas. Tačiau neturėtų būti.
Jei norite turėti duomenų, su kuriais galite dirbti, rekomenduojame atlikti SEO auditą šiomis situacijomis:
- Kai pritraukiate naujų potencialių klientų – kai kurios agentūros dažnai naudoja SEO auditą kaip pardavimo įrankį ir vieną žingsnį į susitikimą su potencialiais klientais. Skaitmeniniai rinkodaros specialistai arba profesionalūs SEO konsultantai gali naudoti auditą kaip pagrindinį magnetą, kad įvertintų potencialaus kliento svetainę dar prieš pradedant kampaniją. Tai galite naudoti kaip vieną iš papildomų rinkodaros dokumentų savo pardavimo rinkinyje, kai klientams pateikiate visas SEO paslaugas.
- Pradedant naują SEO kampaniją – įvedus naują klientą, SEO auditas turėtų būti įprasta procedūra. Ši ataskaita yra labai svarbi dirbant su klientu pirmą kartą. Auditas padeda nustatyti teisingus lūkesčius su klientais ir priimti teisingus sprendimus, pagrįstus kliento tikslais. Tai pirmas žingsnis siekiant įsitikinti, kad einate į mūšį, kurį galite laimėti ir galiausiai pasiekti rezultatų savo klientams.
- Penktą ar šeštą kampanijos mėnesį – tai leidžia nustatyti, ar pradėjus optimizuoti buvo pastebėti reikšmingi organinės svetainės našumo pokyčiai. Tai, kad jums pavyko reitinguoti klientą pagal tikslinius raktinius žodžius, dar nereiškia, kad nustosite optimizuoti. Atlikę svetainės auditą galite ieškoti kitų galimybių reitinguoti svetainę.
Nėra jokių apribojimų, kiek SEO auditų galite atlikti svetainėje. Tačiau svarbu, kad stebėtumėte patobulinimus ir koreguotumėte savo SEO strategiją pagal savo išvadas ir turimus duomenis.
5. Kaip atlikti SEO auditą?
Kiekvienas profesionalus SEO konsultantas ar SEO specialistas gali taikyti skirtingą požiūrį, kai tikrina svetainę ir nustato svarbius ataskaitos komponentus.
Mes suskaidysime SEO svetainės audito atlikimo procesą. Prieš pradedant, jums reikės šių dalykų:
- Prieigos prie SEO audito įrankių
- „Google Analytics“ ir „Google Search Console“
- Domeno URL (universalus adresas) – jei prieigos prie svetainės duomenys yra prieinami, būtinai paprašykite jų iš savo kliento.
Pirmiausia – kiek laiko užtrunka atlikti auditą?
Atsakymai gali būti įvairūs. Kai kurie SEO specialistai tai grindžia tuo, kokia yra svetainė ir koks bus išsamus auditas. Kai kurie skiria dienas ar net savaites, kad atliktų išsamų SEO svetainės auditą. Dauguma SEO auditų užtrunka ilgiau dėl rankinio darbo – duomenų surinkimo į SEO audito skaičiuoklę, surinktos informacijos analizės ir po jų analizės rekomenduojamų veiksmų.
Tačiau SEO svetainės auditas neturi užtrukti taip ilgai.
Svetainės auditas gali būti paprastas. Jei naudojate tinkamus SEO audito įrankius, galite greitai užbaigti auditą ir apeiti rankinius procesus.